پرسش و پاسخ

جهت پرسیدن سوال  وارد شوید 
، در صورتی که عضو نیستید  عضو شوید

رماتیسم چشمی

ارسال شده در تاریخ ۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۲۳:۰۵ توسط مریم
سلام.چشم من حدودایک ماهه قرمزه ودوهفته بود که درد داشت دکتر رماتیسم چشمی تشخیص دادن وکورتون به چشمم تزریق کردن.الان 8روز ازتزریق میگذره قرمزی ودرد کمتر شده.ولی همچنان درد دارم خصوصا وقتی زاویه دیدم راعوض میکنم.آیا بازهم باید دارو استفاده کنم؟آیا تزریق چشمی که انجام دادم عوارض دارد؟این مشکل ممکنه مجدد تکرار بشه؟من به چه علتی دچار این عارضه شدم؟ من 41 سالمه ومشکل مفصلی ورماتیسمی هم نداشته ام. باسپاس ازشما
پاسخ داده شده در تاریخ ۱۳۹۸-۱۱-۰۳ ۱۰:۰۴ توسط دکترعلی غلامی نژاد
با سلام، این بیماری دو علت عفونی و غیرعفونی دارد. همچنین ممکن است به سبب وجود بیماری های داخلی ایجاد شود، یا منحصر به مشکل چشم باشد. به همین علت بیمار قبل از شروع درمان باید از نظر بیماری های ثانوی مثل رماتیسم و عفونت های داخلی مورد معاینه قرار بگیرد. تزريق هم بسته به شرايط چشمتان و شدت التهاب و ميزان بينائي و تورم شبكيه تصميم گيري مي شود. در حال حاضر پزشكتان با توجه به شرايط چشمتان، تزريق كورتون را تجويز كرده است. درباره استفاده مجدد از دارو و امكان تكرار اين عارضه ،بدون معاينه نميتوان نظر قطعي را داد. بايد معاينه شويد و شرايط چشمتان بررسي شود. براي گرفتن وقت معاينه با تلفن 02182400 بیمارستان چشم پزشکی نور تهران تماس بگيريد.